lördag 22 maj 2010

Clash of the titans

Spänningen i luften är så påtaglig att man skulle kunna skära den med kniv. Lugnet före stormen råder och intensiva blickar riktas mot arenans mitt. Snart kommer det. Ögonblicket alla väntat på. Ögonblicket då de till synes ganska klumpiga 150 kg, stringtrosebärande japanska männen förvandlas till snabba, effektiva mördarmaskiner. Jag pratar förstås om Sumobrottning.

Kablam! Matchen är igång. Vifta, vifta, vifta! Dansk skalle i magen. Men vad gör han? Helt plötsligt står den ena av de två och gör kalsongrycket på den andre!? Mycket osportsligt anser jag men publiken jublar som aldrig förr och domaren gör visst ingenting åt saken så jag antar att det är en del av spelet. Pust! Fräs! Vad händer nu? Båda två står stilla och kramas mitt i ringen. Ingen av brottarna visar någon vilja att ta initiativ till offensiv utan ser ut att trivas bra i famnen på varandra. I samma ögonblick som jag tänker detta kör de igång igen. Gawwh! Shazoom! Knuff, tryck, grepp och kast!! Publiken jublar..

Segrande står endast en av de båda männen kvar i ringen medan den andra, med moloken min, lämnar stadion. Denna match var över på 12 sekunder. En match som varade långt över snittet.

Sumo var helt jävla asgrymt! Och för att göra det ännu bättre har man i Japan inga regleringar för "B.Y.O." vilket innebar att det var fritt fram för medhavd alkohol att entra området. Hur bra är inte det?!



Hatten på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar