söndag 20 juni 2010

2 mph från fängelse??..

En gång sa pappa till mig, att jag skulle passa mig...för om man kör mer än 10% över hastighets-limiten, så kommer polisen garanterat & tar mig. I Amerika så gäller dock inte det... för man skulle kunna säga att han kom vid 9 >< Tyvärr så var en..(uppriktigt missad) hastighets-skylt också en anledning.. men hjälpte dock föga som förklaring & jag har då sällan skämts så mycket i hela mitt 27,91-åriga liv. Ändå så förvånade faktiskt sirenen mig & det tog ett litet tag innan jag fattade att tutandet var ämnat för puckade mig! Bilarna framför körde i princip lika fort... men har man gjort sig skyldig så är det bäst att hålla käft sig... Detta inlägg är alltså tillägnat de själar, som inte faller för frestelsen att stressa, eller tumma på hur fort det rör på sig! Efter att Mr Marshall knyckt varenda ID & värdehandling jag hade på mig & börjat snacka om vilka gränser som gäller i Arizona för fängelse???!!! så föreställde jag mig ett telefonsamtal till min livrädda mamma & att "behöva betala borgen" framför mig. *Svälj*. I efterhand så vet jag dock inte om det delvis bara var skrämsel-propaganda. För i slutändan så sa han bara till mig, att jag skulle följa skyltarna...& inte övriga massan. Straffet var ändå ganska effektivt i sig, för i eftermiddags så var jag nog världens mest omkörda söndagsåkare...& somliga skulle nog t.o.m. börja förespråka att gubb-kepan ändå klär mig! :D



P.S.
Måste även påtala att lappen i vindrutan på bilden i mitt förra "trafik-inlägg", INTE var ämnad till mig!!! Annars vore väl risken att trafikinspektörs-pappa skulle ångra att han skaffat mig :)

Kram på er!
eller hatten på då!
/ Mange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar