tisdag 22 juni 2010

Men va fan! Nr 2

När saker som skogsbränder, omvägar och fortkörningar endast blivit ett minne blott händer följande på väg till San Diego:

Vi rullar in i en gränskontroll och hinner inte mer än säga "nu jävlar kommer de deportera oss till Mexico" så springer en knarkhund runt och sniffar febrilt varpå en kraftig, uniformsklädd, herre ber oss att åka vidare till kontrollpunkt två. Där stoppas vi och han kommer fram och säger att hans lukthandikappade och uppenbarligen förvirrade jycke har reagerat på illegala substanser i vårt fordon.

"Do you have any marijuana in the vehicle? Or any prescription drugs?" "No" svarar Magnus efter att ha tänkt efter lite för länge och vi blir allihop ombedda att kliva ur bilen. Vi blir eskorterade till en bänk där vi får se på när gränskontrollanterna går loss på våra prylar som Tessan och Tanja går loss i en Liqour store och jag ser bara framför mig hur plasthandsken åker på och mina byxor åker av..

Som tur var nöjde de sig med att bara känna lite på mig och Magnus och han som är ansvarig för ransakan av vår bil återvänder och säger "have a good day". Dock låter han oss inte åka förrän han fått säga "You realize that you are entering the state of California right? A little bit of weed is not a big deal". Va fan betyder det?! Vi hade ju för fan inge jävla knark i bilen! Förorättade men lättade fortsätter vi vår färd mot San Diego. Det enda som saknas nu är en orkan eller kanske en tornado som träffar en mitt i pannan sen har vi varit med om allt (peppar peppar ta i trä)!



Hatten på!
/Robin

1 kommentar:

  1. Jag hade älskat att läsa nästa inlägg, Men va fan! Nr 3, om hur det kändes med ett finger i röven, men resan är ju inte slut än, haha! Kramar från Nina!

    SvaraRadera