fredag 11 juni 2010

City of angels

Vad mer kan man önska? Jag sitter med vinden i håret (eller åtminstone så pumpar AC:n på i "Windy enough to blow your tupé off"-läge), Therese knä skaver i ryggen samtidigt som Tanja korkar upp 1,5 litersflaskan med piratsprit och Magnus sitter bakom ratten med en look som skulle få vilken gringo som helst slita sitt hår i avundsjuka och allt bara faller på plats. Vi glider längs med route 1, även kallad "Pacific coast highway", samtidigt som Latin Kings spelas på stereon med basen i botten och någonstans i bakgrunden kan man urskilja orden "en vänster, en vänster, en vänster och slutligen en höger".. Stämningen är på topp och ikväll kommer vi att nå L.A!!

Vägen har varit kantad av upplevelser som bland annat Hearst castle, en skatt dold i de kaliforniska bergen och Motel6, där polisbilar och prostitutionshärvor avlöser varandra på löpande band samt mycket mycket mer..

USA, landet där drömmar blir verklighet och hamburgarna verkligen är hamburgare är som min vän Clas-Magnus skulle säga "bara härligt". Fy fan vad taggad jag är inför morgondagens första tur genom Los Angeles där spriten kostar en femma, "8-17" är en fingervisning för när man bör ligga på stranden och surfingproffs är en högt aktad egenskap i CV:t. Cowabunga!



Hatten på!

1 kommentar:

  1. GAAAAAHHHHH vad harligt!!!!! Njut lite at mig ocska och krama flickorna fran mig ;)
    xox
    Linda

    SvaraRadera