torsdag 18 mars 2010

Gagaju!?



07.00 är klockan och det är knappt att de första solstrålarna träffat den australiensiska landmassan när jag förmår mig att slå upp ögonen för att möta dagen. Jag ligger kvar en stund och vilar huvudet på den pocketbok som fått agera kudde, stirrar upp i tälttaket, och drömmer mig bort till en varm dusch och en stor skön säng. Bredvid mig gör Magnus en kommandorullning och intar positionen som storsked, jag ber till gud att det inte är någont annat än en gren som ligger skapar obehag för min ländrygg. Utanför hörs ett par morgonpigga fötter springandes mellan eucalyptusträden. De stannar upp. För ett ögonblick är det som om tid och rum upphör att existera och total tystnad råder. Tystnaden blir dock kortvarig och bryts av ett dånande "Bzzzzzz" följt av ett "Helvetes jävla mosqui... AAARRGHGHGHhh!!". Another one bites the dust tänker jag och inhalerar en halv flaska insect repellent medan Magnus ligger bredvid och mumlar någonting om brudar. Grenen skaver till lite extra i ryggen...
Vi har alltså varit ute i djungeln på Gagaju Bush-Camp. Detta har varit en myggig, regnig, solig, jobbig, rolig, kylig, svettig, spindlig, smutsig men framförallt social och trevlig upplevelse. Många nya vänner har träffats dessa dagar!

Hatten på!
/Robin och Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar