tisdag 27 april 2010

Blogg-tävling!!!

Vänner, familj, bekanta och annat löst folk! Det har äntligen blivit dags för den officiella sådetkangånärhattenärpå blogg-tävlingen! Väldigt fina priser finns i potten för den ensamma vinnare som kommer att koras inom en veckas tid så sprid ryktet och låt oss önska er alla lycka till.



Det enda man behöver göra för att deltaga är att svara på dessa tre enkla frågor nedan:

1. Vilket är ditt favoritblogginlägg hittills och varför?

2. Om du fick välja nästa bloggämne i sådetkangånärhattenärpå, vad skulle det då handla om?

3. Om du helt fritt fick bestämma hur nästa "hattenbild" som pryder bloggens förstasida skulle se ut, vad skulle du då vilja att de hattprydda pojkarna gjorde och i vilken miljö?

Ditt svar lämnar du enkelt och snabbt som en kommentar i detta blogginlägg. Observera att du INTE behöver vara en bloggföljare för att deltaga utan det går lika bra utan google-konto. Lämna då bara ditt svar och avsluta med namn så vi vet vem det kommer ifrån. Ju fler som deltar desto roligare blir det!
Kristallklart? Då är det bara att köra så det ryker!
Gambatte minna-san!

Hatten på!

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Love it!

    1. Mr Ken Korkort fick mig att skratta sa mycket sa om JAG hade haft en hatt hade den inte haft en chans att stanna kvar pa hjassan ;)) Fast jag maste saga att nastan alla inlagg ar super roliga med mycket charm! Hehe!

    2. Det vore roligt med en "What NOT to do while in......".....eller kanske alternativa satt for resenarer att anvanda en hatt.....eller kanske sma intervjuer med folk ni traffar pa resan.....vilken ju genast tar mig vidare till nummer........wait for it.........
    3. Hattbilder med andra manniskor som ni moter med nagot crazy tema! Annars tycker jag faktiskt redan att hattbilderna ar fantastiska som don ar! Kul att se era hattbilder fran olika miljoer!

    Nu tycker jag att det inte ar mer an rattvist att ni entrar min blogs give-away!! ;))

    http://linda-lostinswitzerland.blogspot.com/2010/04/give-away-no-2.html

    Jatte kul att ni bloggar och haller oss uppdaterade!!
    Tja
    Linda

    SvaraRadera
  2. 1. "Plötsligt händer det". Vem kan motstå toahumor och högteknologiska toaletter.

    2. Har förstått att inte det inte alltid är helt lätt att göra sig förstådd så varför inte "kommunikation på hög nivå" eller "Det var bättre förr"

    3. Gör det lite lekfullt typ lek- och lärprogrammet "Dora". Välj lite spännande miljöer, göm hattarna och låt betraktaren gissa sig till vart och vilken hatt det är som gömmer sig någonstans på bilden. Gör det dock inte för svårt eftersom även Freddan följer bloggen.

    Ta hand om varandra och fortsätt leverera kul ämnen på eran resa.

    Hälsn/En bror och näst bästa vän (Micke P)

    SvaraRadera
  3. 1. Självklart är det upplevelsen med toaletten/bidén. Jag är förvånad att ni vart så chockade och inte bara njöt av stunden...

    2. Det är för lite kärlek! Självklart kan man läsa om kärleken er två gossar emellan om man läser mellan raderna, men under resans gång och alla människor ni mött, alla vackra platser ni upplevt, det måste ju ha pirrat till för er båda någon gång! Mer kärlek åt bloggläsarna!!!

    3. Jag skulle uppskatta en bildserie där ni helt sonika byter kläder med de personer ni stöter på, hur ofta eller när är helt upp till er själva, och tar en bild. Eller varför inte en vågad "ballongdansen" bild på någon vacker plats?

    SvaraRadera
  4. Grattis killar! Ni är framme i Kyoto! Nu super ni ned er, annars jävlar!

    Ok here we go... jag vågar inte vänta längre nu. Robin är ju på mig om denna tävling mer än killarna på dansgolvet i kvarnens källare. Och det säger en del.

    1. Inlägget om knullrummet! Herregud. Jag satt och skrattade högt på bussen. Jag var iofs på väg hem efter en middag med Tanja så jag kanske inte var vid mina sinnens fulla bruk, men ändå. Så otroligt roligt.

    2. Er packning! Jag vill veta vad ni har i era små ryggsäckar för att stå emot väder och vind. Känns som ryggsäckarna är små men ständigt ser man en otrolig variation av fashionabla outfits. Jag får inte riktigt ihop det. Men så har ju jag inte pluggat vidare heller.

    3. Jag skulle vilja se alla hattar/mössor på en bild. Ni två, med era favoriter, så klart och resten på ett gäng japaner. För även med hattarna/mössorna känner jag, liksom med packningen, att jag saknar en överblick. Haha! Jag måste framstå som ett otroligt kontrollfreak här. :)

    Japp, där har ni mitt bidrag till tävlingen.

    Hatten på era hattifnattar!

    Pöss!

    SvaraRadera
  5. 1. Glimtar av.. är mina favoritinlägg i sann Jan Stenmark-anda. Då man måste välja en får det bli Glimtar av Oceanien. Underhållning på hög nivå enligt min standard, säkert låg rent generellt för den tråkiga massan men det bortser vi ifrån.

    2.Nästa bloggtopic får bli... *trumvirvel*...: Spisa i .... där ni berättar vad ni stoppat i er och betyg, gärna i form av toasters.

    3. Utförande av ballongdansen eller i ert fall blir det hattdansen i en bildserie.. eller nej det kanske känns för obscent. Hatten på månen skulle jag vilja se, och på solen för den delen.

    Nu har ni ett till bidrag från en lite mer hemlig person..

    Hoppas eran fortsatta resa blir underbar!

    /Pullan

    SvaraRadera
  6. Tjena! fan ni får ju säga till när det är såna här tävlingar! heheh

    ok här är mitt bidrag då.. kanske bäst att ni sätter er ner.

    1. (Snart smäller det..!)
    Min favoritprosa
    är då ni till cykelaffärn strosa
    att läsa om det var jäkla skoj
    ni köpte ju nämligen varsin hojj!
    Det var just denna punkt två
    som fick mig att fnittra i min vrå
    då robin var tveksam till sadeldesign
    men mange sa "this one im byin"
    Mange satt som prinsessan på ärten
    Robin fick sin uppkörd i stjärten.
    manges irritation var nästan maxad
    ty Robins stjärt var redan paxad!

    2. jag vet att jag pushar och pushar
    men jag vill veta vilka ni kursar
    Detta kommer aldrig ske
    så jag får leta en ny idé..
    vissa kanske tycker det är lite gay
    men jag vill se mer cosplay
    Folk som har klätt ut sig
    till naruto, kenshin eller farbror Frej!
    I japan måste det ju krylla
    av sånt som i sverige kräver fylla

    3. Av hattar jag saknar finns bara ett val,
    nämligen en Marko special!
    då man klämt i sig ett sexpack bira
    har man all anledning att fira,
    ty vad har man då kvar?
    sexpacktrefemmorsförpackningshatt!

    whoop whoop! en bild med varsin sån vill
    jag se!!

    det var mina bidrag det!

    /Fredde

    SvaraRadera
  7. 1. Texten om det mysiga och romantiska rummet i Japan var så klart lite extra intressant.. men det har säkert flera andra redan sagt! Annars har jag gillat alla små glimtar med bilder och roliga bildtexter.

    2. Jag skulle helt klart vilja se mer inlägg och bilder som visar på vilken otrolig hjälp ni har haft av pekboken som ni fick i present. För ni har väl den med er? Eller?
    Hur ska vi annars klara alla olika situationer i USA som kommer att inbegripa att vi omedelbart behöver tillgång till en trapetsartist iklädd trikåer eller en lastbil full med flyktingar? (Tänk på att man på många ställen i Kalifornien pratar mer spanska än engelska)
    Ett annat intressant inlägg skulle vara om vad era ryggsäckar har innehållit under resans gång. Vad har ni shoppat? Vad har ni snott? Vad har ni plötsligt fått med er (obs! Inga inlägg om vilka insekter som åker snålskjuts med er är dock välkomna). Vad har ni tappat och blivit bestulna på (förutom oskulden dårå)?

    3. Tänk Red Hot Chili Peppers och tubsockor - där har ni det!

    SvaraRadera
  8. Marlene Nordlinder2 maj 2010 kl. 02:23

    1. Självklart knullhuset
    2. Jag skulle vilja se en matdagbok under en dag då ni bara provar nya maträtter, gärna äckliga rätter.
    3. Varför inte en bild när ni håller i var sin liten japan, gärna kostymklädd.
    /Boppa

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att alla inläggen varit kul att läsa. De roligaste är väl den om den automatiska toan och så kärleksnästet ni hamnade i.

    Uppriktigt sagt så tycker jag ni ser mycket bättre ut utan hattar men det är ju ert signum nu på denna resa. Nr 17 Titt ut tycker jag är ett kul kort. Var hotellboxarna bekväma?

    Flera T-shirtar har jag sett på bilderna. Saknar en kakigrön stl. L med guld samt rosa text på.

    Ha det skönt på fortsättningen av resan och ta hand om er!

    SvaraRadera