fredag 30 april 2010

Cykeldagboken - dag 10-12

Dag 10 - Vila & fila på slutrutten!



Dag 11 - Nagoya/Hikone

Distans: ca 83km
Tidsåtgång: ca 12h
Stopp på vägen: Inga..testade en ny metod utan lunch..som 2 uppstuttsiga pojkar sent fick ångra!
Intressant info: Japan saknar ta mig fan papperskorgar! Lite smått intressant när de envisas med att ha tre-dubbla förpackningar till precis allt! Tror jag cyklade närmare en mil med en soppåse i handen!
Val av hatt för dagen: Robin grå gubbhatt+mössa, Magnus, gul/grön stråhatt+mössa
Robins mest minnesvärda ögonblick: Tre donuts på "Mister Donut" samt nå 148 poäng på donut-kortet!
Magnus mest minnesvärda ögonblick: När jag kom på att det inte var jag..utan att det var mitt cykeldäck som satt snett & hade sinkat mig i en halv dag!
Genomsnittligt betyg för dagen (skala 1-10): 7:a!


Dag 12 - Hikone/Kyoto!

Mange punka!

Robin ledsen..

Mange fixa!

Robin glad!

Mange hungrig..

Robin: "Titta!"

magen blir nog snart såååå glad!

Men ojdå...Robin gäspar! O_o

måste nog vila ett tag..

pigg som en lärka & dags för nya tag!

Distans: ca 67km
Tidsåtgång: ca 8h
Stopp på vägen: Många... :D
Intressant info: Punka & motvind i alla dess slag, men skitsamma för vi kommer nå Kyoto idag!
Val av hatt för dagen: Robin, röd gubbhatt, Magnus, gul/grön pappershatt
Robins mest minnesvärda ögonblick: Efter starbucks & vinden mojnade!
Magnus mest minnesvärda ögonblick: När vi gled in i Kyoto & narsicist-Robin sjöng högt till sina egenkomponerade låtar & var sjukt glad! :)
Genomsnittligt betyg för dagen (skala 1-10): 10! haha



Hatten på! För vi ÄR i Kyoto!!!

1 kommentar: