torsdag 8 april 2010

Plötsligt händer det!

Alla har vi någon gång stått sist i en megalång kö på ICA . Och alla har vi någon gång blivit alldeles till oss när vi i ögonvrån ser kassörskan som några meter bort är på väg att öppna en ny kassa. Och alla har vi då sprungit så fort benen oss bär för att komma först dit. Är det så att allting går vägen och man kommer först till den nyöppnade kassan känner man sig ju nästan mer eller mindre tvungen att säga "plötsligt händer det" och be kassörskan slänga med en triss-lott tillsammans med resten av varorna. "Plötsligt händer det" har blivit ett vedertaget uttryck som används mer och mer när man varit med om någonting bra som gör att det känns lägligt att pallra sig ned till tobaksaffären på hörnet och köpa sig en triss. Idag fick jag vara med om THE "plötsligt händer det" moment med stort P. Tyvärr fick jag uppleva det i Japan där trisslotten inte finns att köpa. Jag hoppas verkligen att man kan sätta sitt "plötsligt händer det" ögonblick i karantän och kvittera ut det när man kommer hem.
Det som hände var följande:
Efter att ha avnjutit en rejäl restaurangfrukost gjorde sig naturlagarna påminda och det hade blivit dags att tömma buken på allt gammalt och göra plats för det nya. Sagt och gjort smet jag väldigt diskret in på toaletten och började knäppa upp byxorna. Först när jag satt mig på ringen upptäckte jag att detta inte var en vanlig toalett. Bredvid sitsen fanns en kontrollpanel med en mängd olika knappar. Till en början försökte jag bara ignorera dessa och koncentrera mig på mitt uppdrag men ju mer jag satt och sneglade mot kontrollpanelen desto mer nyfiken blev jag. Alla dessa knappar i olika färger prydda med japanska tecken var som en buffé för den klåfingrige och klåfingrig är jag minsann. Den knapp som såg mest intressant ut var den som var grön med en symbol som såg ut som en korsning mellan symbolen för spolarvätska till bilen och ett McDonalds m. "Blip", lät det när jag helt orädd tryckte ned den, följt av ett mekaniskt brummande. Sekunderna kändes som timmar och mina lemmar skakade av spänd förväntan när allting helt plötsligt förlöstes i en stor mängd vatten som sprutade rakt upp i stjärten på mig! Jag utbröt i högljutt skratt och trillade nästan av sitsen. Vilken grej! Dock blev min förtjusning inte särskilt långvarig när jag insåg att strålen som borrade sig in mellan mina skinkor inte verkade sluta upp med just det, att borra sig in mellan mina skinkor. Helvete! Var fan stänger man av den här? I panik började jag trycka på alla möjliga knappar och fick efter ett par sekunder syn på den stora röda knappen. Efter att ha sett på en hel del filmer så vet man att den stora röda knappen fungerar som avstängning för allt ifrån kärnkraftreaktorer till självförstöringsmekanismer ombord på intergalaktiska stjärnkryssare så varför skulle fallet vara annorlunda denna gång? Bestämt pressade jag den röda knappen i botten och strålen som både behagat och plågat mig upphörde att stråla. Tack för det Hollywood!
Som ni kanske förstår var detta ett av de mest händelserika toalettbesök i hela mitt liv och inte bara ett men två "plötsligt händer det" ögonblick infann sig. Det första när jag insåg att detta var en framtidstoalett med automatisk "tvätta rumpan funktion" (som en sann bidéälskare kan man inte annat än gilla det) och det andra när jag kom på hur jag skulle göra för att stänga av den. Om detta inte är Trisslotteriets nästa reklaminslag med tillhörande slogan bör någon ta sig ett allvarligt snack med deras PR-avdelning.

(bilden visar inte den modell som jag använde men en liknande)
Hatten på!

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Underbart!!!!

    SvaraRadera